فرش

فرشینه چیست ؟

فرشینه چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

فرشینه ( فرش رویه مخمل ) ، محصولی با تنوع طرح بالا

فرشینه ، یکی از محصولاتی است که در سالهای اخیر در بسیاری از فروشگاه های آنلاین فرش و یا سیسمونی کودک به چشم می خورد . تنوع طرح های این محصول یکی از عوامل مهم در تعداد زیاد فروش آن است . فروشگاه زیگفا نیز در محصولات خود ، تنوع بالایی از فرشهای مخمل کودک و فرش آشپزخانه را ارائه کرده است. در اینجا به مقایسه فرشهای موجود در بازار و فرشینه ها می پردازیم .

فرشینه و تفاوت های آن با فرش

در مورد تفاوت فرشینه با فرش ، باید به چند مورد اشاره کرد . سیستم سنتی و استاندارد تولید فرش به صورت پایه از تار و پود جهت تولید محصول نهایی استفاده میکند . تار و پود ، دو عنصر اصلی در ساختار فرش هستند که به یکدیگر متصل شده و شکل و فرم فرش را تشکیل می دهند.

تار یا همان Wrap ، نخ هایی هستند که به صورت عمودی و موازی در طول فرش قرار می گیرند. این نخ ها معمولاً از جنس پنبه، پشم یا ابریشم هستند. تار نقش اسکلت فرش را ایفا می کند و استحکام و شکل فرش را حفظ می کند.

پود یا همان Weft ، نخ هایی هستند که به صورت افقی و موازی از بین تارها عبور داده می شوند. این نخ ها معمولاً از جنس پنبه، پشم یا پلی استر هستند. پود نقش پر کردن فضای بین تارها را دارد و به فرش ظاهری صاف و یکدست می دهد.

صحبت در مورد فرشهای بافت را به علت تعاریف و واژه های بیشتر به فرصتی دیگر موکول میکنیم . در مورد فرشینه ، باید گفت که این نوع فرش ها به هیچ وجه دارای سیستم تار و پود نیستند . فرشینه در ظاهر شبیه به فرش بوده اما ماهیت آن به طور کل متفاوت است . فرشینه و فرش دو نوع زیرانداز هستند که از نظر روش تولید، جنس، ضخامت، طرح و قیمت با یکدیگر تفاوت دارند. با پیشرفت سیستم های چاپ و بخصوص روشهای نوین چاپ حرارارتی ، پرینت تصویر فراتر از چاپ عکس روی کاغذهای مرغوب انجام شده و بر روی متریالهای مختلف قابل انجام است . یکی از این موارد انواع پارچه های کاربردی در دکوراسون داخلی منازل است که محصولاتی مانند پرده و فرشینه را شامل می شوند.

 

فرش رویه مخمل ، به طور کل از سه لایه تشکیل شده است:

  • لایه رویی: از جنس مخمل پلی استر است.
  • لایه وسط: از جنس نمد یا ابر است.
  • لایه زیرین: از جنس چرم مصنوعی است.

سه لایه فرشینه و مشخصات هریک از آنها

همانطور که گفته شد و در عکس بالا نیز مشخص است ، فرشینه ها از سه لایه تشکیل شده اند که جداگانه به هر یک از آنها خواهیم پرداخت :

1 - لایه رویی (پارچه مخمل پلی استر) : 

لایه رویی در فرشهای مخمل ، اولین قسمتی است که به چشم خریداران می آید . استفاده از پارچه مخمل در کنار سیستم چاپ مدرن باعث می شود تا به دلخواه و به وفور از انواع طرح های موجود جهت چاپ روی این لایه استفاده کرد . گفتنی است این پارچه بدون پرز و ضد حساسیت است . از اینرو در اتاق خواب کودک کاربرد فراوانی دارد.

2 - لایه میانی ابر و نمد : 

در لایه میانی فرش مخمل ، از ابر و یا نمد استفاده می شود. بکارگیری این متریال مزیت هایی همچون افزایش ضخامت فرشینه ، انعطاف پذیری و بالا بردن قدرت آبگیری را به همراه دارد.

3 - لایه زیرین ، چرم مصنوعی : 

در لایه زیرین فرشینه ، به طور کلی از یک لایه چرم مصنوعی استفاده می شود . این لایه چرمی گاه به صورت ساده و گاها به صورت مشبک (بنا به موجودی بازار مواد خام) ، به محصول نهایی فرش محمل اضافه می شوند و مهمترین مزیت آن ضد سر بودن آن بر روی سطوح سرامیکی و لغزنده است. 

خرید فرشینه ارزان و با کیفیت فروشگاه زیگفا

به دنبال یک فرشینه ارزان و باکیفیت هستید؟ در زیگفا می توانید انواع فرشینه های طرح دار و ساده را با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری کنید. فرشینه ها در انواع و ابعاد مختلف تولید می شوند و می توان از آنها در مکان های مختلفی مانند آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق نشیمن و راهرو استفاده کرد. 

مزایا خرید فرشینه از زیگفا:

  • قیمت مناسب
  • کیفیت بالا
  • تنوع طرح
  • ارسال به سراسر کشور

برای خرید فرشینه از فروشگاه آنلاین زیگفا کافی است به وب سایت ما مراجعه کنید و فرشینه مورد نظر خود را با توجه به فیلترهای رنگ ، طرح و ... انتخاب کنید. علاوه بر راهنمایی قید شده در وب سایت ، جهت بررسی سایر ویژگی های فرش اتاق کودک ، می توانید با بخش پشتیبانی در تماس باشید و یا از طریق اپلیکیشن های پیامرسان سوالات و دیدگاه های خود را مطرح نمایید . سفارش شما در زمان تعیین شده در قسمت توضیحات محصول برای شما ارسال خواهد شد.

 

نوشته های مرتبط

4 گفتگو در “فرشینه چیست ؟

  1. Avatar رویا گفت:

    سلام .
    فرشینه های شما مات هستن یا براق ؟

    1. زیگفا زیگفا گفت:

      در حال حاضر ، و از تاریخ 1 مهر 1402 کلیه فرشینه ها به صورت براق تولید میشوند.

  2. Avatar حمید گفت:

    سلام . در مورد قطر فرش و فرشینه مخمل سوال داشتم .

    1. زیگفا زیگفا گفت:

      سلام دوست عزیز . صخامت فرش های بافت و فرش مخمل تقریبا یکسان و حدود 8 میلی متر هست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *