قاب

طرح های مناسب قاب اتاق کودک

قاب عکس مناسب اتاق خواب کودک

گزینش طرح قاب اتاق خواب کودک

در نوشته پیشین ، از ویژگی های فرش اتاق کودک و نحوه انتخاب آن برای شما گفتیم . در این نوشته از قاب های فانتزی کودک سخن می گوییم .قاب ها یکی از مهم ترین المان های تزئینی در اتاق کودک هستند. از اینرو خانواده ها در انتخاب وسایل و سیسمونی ، قاب کودک را نیز در انتخاب نهایی خود قرار می دهند. قاب های کودک در کنار سایر ملزومات اتاق خواب ، مانند فرش اتاق کودک و اسباب بازی ها ،  می توانند به ایجاد فضایی شاد و جذاب برای کودکان کمک کنند. در هنگام انتخاب قاب عکس برای اتاق کودک، باید به عوامل مختلفی مانند سن، جنسیت و علاقه کودک توجه کرد. فروشگاه زیگفا نیز با در نظر گرفتن این موارد ، طرح هایی مختلف مناسب سن ، جنسیت و علایق کودکان را در گروه های فرش کودک و تابلو قاب های فانتزی برای خریداران در نظر گرفته است.

در کنار موارد یاد شده ، محتوای قاب می تواند نقش مهمی در فضای اتاق برای کودکان ایفا کند . کودک با رشدی که در طول 4 سال اولیه زندگی خود دارد ، با بسیاری از مفاهیم هنری و یا نشانه های زبانی ارتباط برقرار می کند . او در این دوره با رنگ ها  و نام گذاری آنها آشنا می شود و با کمک در یادگیری می تواند تمامی حروف الفبای زبان مادری و یا زبان ثانویه را فرا گیرد.

بنابراین در زمان گزینش قاب اتاق کودک ، علاوه بر زیبایی ، ست بودن رنگ با وسایل سیسمونی  ، ابعاد ، چاپ عکس با کیفیت و ماندگاری بالا ،و ... باید به جنبه آموزشی و یا انگیزشی آن توجه داشت . در این سن کاراکترهای مورد علاقه او ، همانند قهرمانان انیمیشنی که مشاهده می کند ، می توانند به عنوان طرح قاب در کنار تخت او قرار گیرند تا کودک به تعامل با آنها بپردازد.

طرح های مناسب قاب کودک بر اساس سن

در طول دوران رشد کودک ، نگاه او به جهان پیرامون خود متفاوت خواهد بود . بنا بر سن و مقتضای دوره رشد کودک خود می توانید قابهایی با محتوای مورد نیاز هر دوره برای او سفارش دهید : 

  • نوزادان و خردسالان: برای نوزادان و خردسالان، قاب عکس هایی با طرح های ساده و مینیمال مناسب هستند. این قاب ها می توانند با تصاویری از حیوانات، اشکال هندسی یا طرح های انتزاعی تزئین شوند.
  • کودکان پیش دبستانی: برای کودکان پیش دبستانی، قاب عکس هایی با طرح های کودکانه و شاد مناسب هستند. این قاب ها می توانند با تصاویری از شخصیت های کارتونی، حیوانات یا اشیا آشنا تزئین شوند.
  • کودکان مدرسه ای: برای کودکان مدرسه ای، قاب عکس هایی با طرح های مرتبط با علایق آنها مناسب هستند. این قاب ها می توانند با تصاویری از ورزش، موسیقی، هنر ، یادگیری زبان و یا هر موضوع دیگری که کودک به آن علاقه دارد تزئین شوند.

طرح های مناسب قاب اتاق کودک بر اساس جنسیت

علاوه بر سن کودک که در بالا بدان اشاره شد ، جنسیت کودک نیز از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب طرح برای قاب می باشد. شما می توانید با توجه به ست اتاق خواب و رنگبندی مورد نظر ، طرح قاب را سفارش دهید . برخی از قاب ها نیز دارای محتوایی مناسب برای دختران و پسران می باشند . این تابلو ها بیشتر در گروه تابلوهای انگیزشی و یا تابلوهای علمی-آموزشی قرار می گیرند.

  • دختران: برای تابلو مخصوص اتاق دختران ، قاب عکس هایی با طرح های گل و گیاه، پروانه ها، یا شخصیت های کارتونی دخترانه مناسب هستند.
  • پسران: برای تابلوی اتاق پسران، قاب عکس هایی با طرح های ماشین ها، حیوانات، یا شخصیت های کارتونی پسرانه مناسب هستند.

نکات نهایی

نکاتی برای انتخاب طرح قاب عکس اتاق کودک

  • قاب عکس ها باید متناسب با دکوراسیون اتاق کودک باشند.
  • قاب عکس ها باید با تصاویر مورد علاقه کودک تزئین شوند.
  • قاب عکس ها باید از مواد با کیفیت ساخته شده باشند.
  • اگر روند آموزشی یا انگیزشی برای کودک در نظر گرفته اید می توانید به جای یک قاب از چند قاب سری استفاده نمایید.
  • جهت اجرای بهتر طرح ها می توان از آموزش دوره های طراحی و بسته بندی کمک گرفت.

نوشته های مرتبط

2 گفتگو در “طرح های مناسب قاب اتاق کودک

  1. Avatar سحر گفت:

    سلام . من تم زرافه برای اتاق پسرم سفارش دادم . یعنی روتختی و فرش و لوستر همگی طرح زرافه دارن . می خواستم ببینم میشه طرح رو ارسال کرد و شما تابلو اون رو برام چاپ کنید . از جایی که خریدم تابلو نداشتن .

    1. زیگفا زیگفا گفت:

      سلام بر شما . اگر فایل مورد نظر رو داشته باشید که حتما این کار شدنی است . اما اگر فقط عکس طرح رو از روی محصول برای ما بفرستید ، باید گروه طراحی این مورد رو بررسی کنند تا ببینن در آرشیو ما موجود هست یا خیر .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *